Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

Haast

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

04 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Haast

Vandaag, 4 maart, werden we wakker en het was droog!

Na het ontbijt zijn we naar Lake Matheson gereden om daar omheen te wandelen. Zo'n 1 1/2 uur met mooie uitzichten.
Aan het eind van de tocht begon het weer te betrekken.
Het geluid van de overvliegende helicopters verstomde en dat is geen goed teken.
Na een kopje koffie zijn we naar Fox Glacier gereden.
Daar de auto geparkeerd en de wandeling naar de gletsjer gemaakt.
Frans had het bij het eerste uitzichtspunt wel gezien en ging terug naar de camper om te lezen.
Ik was stoer en ben doorgelopen. Dat bleek een enorme klim te zijn met als resultaat een blik op de gletsjer waar ik niet echt van onder de indruk was.
Ik heb leuk calorieën verbrand moet je maar denken.
De lucht betrok steeds meer en bet begon zelfs weer een beetje te regenen.
We hebben ad hoc besloten om niet te blijven maar van een stuk naar onze volgende bestemming te rijden.
Onderweg kwamen we in de steeds lichtere lucht en uiteindelijk hebben we zelfs nog in de zon gezeten.

• 04 Maart 2017 - 10:37

Nel:

Het weer zit niet helemaal mee, begrijp ik. Maar jij Rina bent de stoere bink i.p.v. Frans. Een beetje relaxen, ook fijn. Nog een mooie tocht samen.