Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

Mount Cook

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

15 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Na gisteren, 14 maart, bijtijds te zijn opgestaan hebben we de camper naar Glentenner Park gereden. Dit ligt 20 minuten rijden onder Mount Cook Village met een prachtig uitzicht op Lake Pukaki.

Onderweg hebben we de Moeraki Boulders aangedaan.
Dit zijn grote bollen van steen die alleen bij dood- en laagtij bloot komen te liggen.
Een vreemd fenomeen dat alleen hier voorkomt. Het schijnt miljoenen jaren geleden ontstaan te zijn.

Bij Oamara hebben wij een stop gemaakt bij de oude haven.
Daar stonden nog diverse oude panden maar ook een heel leuke speelplaats.

Vlak na Twizel hebben wij nog een zalmkwekerij bezocht.
Enorme bassins met zalm in diverse grootte.
Je kon er gerookte zalm proeven. Die was erg lekker.

Verder hebben we diverse stops gemaakt voor mooie uitzichten.

Na het eten in de grote campingkeuken klaargemaakt en in de zitruimte te hebben opgegeten hebben we in de camper ons kacheltje aangedaan.

Vanmorgen hebben we het rustig aangedaan en zijn tegen 11en naar Mount Cook vertrokken.
Daar heb ik,, na informatie ingewonnen te hebben, de Hooktrail gelopen.
Een mooie tocht met onderweg 3 hangbruggen naar een gletchermeer toe.
Al met al ben je dan toch dik 3 uur onderweg.
Frans heeft 2 hangbruggen aangedaan en vond het toen welletjes.
Hij is teruggekeerd en heeft heerlijk zitten lezen tot ik terug kwam.
Maar prachtig weer en mooie uitzichten, wat wil een mens nog meer.

Nu zitten we aan een welverdiend biertje met wat erbij. Uiteindelijk zijn er veel calorieën verbrand