Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

12 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vandaag zijn we in de regen naar het Otago Settler Museum geweest.
Het geeft een tijdsbeeld van de immigranten van Nieuw Zeeland tot nu.
Vanaf ongeveer 1800 waren er portretten van mensen die er zich gevestigd hadden. We hebben geen relaties kunnen vinden.
Verder fietsen, koetsen, de eerste auto's en een caravan.
En Philips producten uit de 60er jaren.
De 1e computers. Ik kan blijevn opsommen. Voor een deel een feest van herkenning.

Na een hapje en een drankje zijn we naar het station getogen.
Daar zijn we voor een World Class Train Trip op de trein gestapt voor de Taieri Gorge Railway. Je bent 4 uur onderweg voor 56 km viseversa
Je komt met de trein op plekken waar de auto niet kan komen.
Het is een beetje de trein van Hoorn naar Medemblik maar dan door spannender landschap en met een diesellocomotief.
Over hoge bruggen en met prachtige uitzichten.
Je kan op de platforms zussen de wagons staan om foto's te maken.
Het probleem was een beetje dat de lens steeds nat werd.

Na een mooie tocht zijn we weer in de camper gestapt terug naar de camping.
Daar hebben we heerlijk het kacheltje aangezet om het een beetje behaaglijk te hebben.

Het voordeel is dat de sandflies het ook te nat vinden om te vliegen

• 12 Maart 2017 - 16:15

Nel:

Jammer van de regen, het lijkt qua weer op Nederland. Die trein lijkt me wel leuk. Veel plezier verder. Gr. Nel