Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

22 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteren en vandaag Wellington onveilig gemaakt.
We vinden het een leuke stad.
Gisteren en vandaag naar het National Museum Te Papa geweest.
Tot onze verbazing is het gratis.
Het is een mooi complex aan de haven met diverse tentoonstellingen.
O.a. het ontstaan van Nieuw Zeeland, de invloeden van het klimaat, de oorzaak van de aardbevingen door de breuklijnen die inzichtelijk gemaakt worden.
Een afdeling van de Maori's, en een afdeling hoe de bevolking tot stand is gekomen door de loop van de tijd en de daarmee gepaard gaande ontbossing.
Gisterenmiddag de cablecar naar boven gegaan, van het uitzicht genoten en ervolgens via de Botanic Gardens naar beneden gewandeld.
Toen hadden we wel een biertje verdiend aan de haven waar weer druk gevaren werd.
Deze middag zijn we na het museumbezoek Mount Victoria opgeklommen.
Dit was een pittige wandeling met prachtige uitzichten. 360 graden zicht.
Bij helder weer moet je het Zuidereiland kunnen zien maar het was redelijk heiig.
Wederom hadden we een biertje verdiend.
We hebben vanavond in een heel aparte tent gegeten.
Vreemde inrichting, tafels van pallets en motorkappen. Autopeds aan de muur. Maar lekker!!!! En ontzettend aardige mensen.
Morgen vertrekken we naar Cbristchurch.
Dan hebben we het Noordereiland gehad. Voor ons gevoel hadden we er rustig nog wel 2 maanden kunnen blijven.
Ook dan heb je nog lang niet alles gezien.

• 23 Februari 2017 - 14:16

Bertina Gonzalo:

Je bent bijzonder,eerlijk en goed karakter.Je hoeft niet een inkomen dat u kan helpen om de maandelijkse betalingen niet meer zorgen voor u om contact met ons op via e-mail:

bertinagonzalo39@gmail.com