Via een nacht Taupo in Havelock North - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu Via een nacht Taupo in Havelock North - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

Via een nacht Taupo in Havelock North

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

18 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Havelock North

Na nog een nacht met hevige regenval in Tongarino National Park zijn we 17 februari vertrokken naar Taupo.
Met een kleine onderbreking voor een uitzichtpunt verliep dit soepel.
In Taupo hebben we uitzicht op het meer maar het is zwaar bewolkt en regent.
Dan ziet zo'n meer er toch anders uit. We zijn er met de paraplu gewapend toch op uitgetrokken.

Na een copieus ontbijt zijn we, met een onderbreking voor een wandeling naar een waterval, eerst richting Napier vertrokken.
Hier is dit weekend een Art Deco Festival. Een groot deel van de bevolking is in jaren 20 kleding gestoken en er was een optocht van 160 klassieke auto's.
Men liet zich niet door de regen weerhouden maar met met een zonnetje zou het wel veel feestelijker zijn geweest.

Via een prachtige route hebben wij Napier bereikt.
Wat opviel was dat er enorme percelen naaldbomen gekapt waren. Daarnaast zie je veel jonge aanplant. Dit zijn duidelijk productiebossen.
Je ziet dan ook vrij veel dubbele vrachtwagens metboomstammen rijden.

Het overgrote deel van de huizen is ook van hout gebouwd.

Na Napier zijn we naar ons onderkomen voor de komende 2 nachten gereden.
We zitten midden tussen de wijnvelden. Dat gaan we morgen maar eens proeven.
We zitten in een huisje bij mensen in de tuin maar met een enorme privacy en ruimte om ons heen.

• 18 Februari 2017 - 10:11

Nel:

Mooi Rina en Frans, jammer van al die regen. Koop maar foto's met een zonnig meer en uitzicht. Leuk zo'n tuinhuis, in Nederland heb je dat ook soms bij een bed en breakfast

• 18 Februari 2017 - 13:18

Petra Nooij:

Hoi Rina en Frans, ik lees al jullie verslagen en reageer maar weer eens. Wat ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen! Dank daarvoor en geniet nog van wat komen gaat!