Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

Akaroa

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

19 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Vandaag hebben we een tocht gemaakt op de Fox II
Stralend blauwe lucht en een klein briesje.
We vertrokken om 13.30 uur uit de haven.
De schipper voorzag ons van de nodige informatie.
Farmland is hier heel wat anders dan in Nederland.
Onhergbergzaam gebied waar de schapen lopen. Soms komt er een op een plek waar hij niet meer vandaan komt.

Op zee, the South Pacific, kwamen Hectordolfijnen, dat is de kleinste soort, met de boot meezwemmen.

Terug zijn we langzaam langs de kust gevaren.
Er was heel wat te zien. Vogels, zeehonden met jongen en schapen
De rotsen zijn opgebouwd uit verschillende lagen lava van diverse uitbarstingen miljoenen jaren geleden.
Verder was er langs de kust, nog vrij ver van de bewoonde wereld, een zalmkwekerij en een greenlips mosselkwekerij.
De greenlips mossel is een heel grote, vlezige mossel met een groene schelp.

Al met al zijn we 3 1/2 uur aan het varen geweest. De schipper en zijn crew waren erg enthousiast.

Terug voor de klim naar de camping hebben we nog een lekker ijsje genuttigd.

Als toetje van het camperleven hadden wij net nog een prachtige zonsondergang.

• 19 Maart 2017 - 10:27

Nel:

Moet een mooie dag geweest zijn, mooie foto's erbij met rode luchten
    Jullie hebben heel wat te verwerken na zo veel weken met zoveel prachtige indrukken
    Geniet van de laatste dagen