Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

08 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

8 maart zijn we van Queenstown naar Manapouri gereden. Daarvandaan gaan we de 9e de Doubtful Sound in. Het was weer een prachtige route. Het wordt afgezaagd maar Nieuw Zeeland is zo rijk bedeeld met natuurschoon.

Aangezien we al om 12 uur op de camping waren hebben we besloten de rit naar Milford Sound nog te maken.
Dat is weliswaar 2 uur heen en nog eens zolang terug maar alleszins de moeite waard.

Helaas kan je niet overal stoppen maar het landschap nodigt daar wel toe uit.
Onderweg moesten wij door een tunnel van bijna 500 meter die niet of nauwelijks verlicht was. Het was eenrichtingsverkeer dus we hebben eerst een minuut of 5 moeten wachten.

Milford Sound wordt overspoeld door toeristen. Zij komen per bus, auto, camper of per vliegtuig.
Het is een komen en gaan van boten en vliegtuigen en mensen.

Wij lopen morgen in 8 minuutjes van de camping langs de oever van het meer naar de vertrekplaats van onze boot.

Ik smokkel een beetje met waar we zijn. Slapen in Manapouri maar leuk om Milford Sound er bij te hebben staan

• 08 Maart 2017 - 10:41

Nel:

Prachtige reis, fijn dat jullie zo genieten
    Weer mooi met de foto's erbij
    het is ook een erg mooi land

• 08 Maart 2017 - 12:22

Ineke Dekker:

Groetjes aan de dolfijntjes!