Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

06 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

We hebben Wanaka weer verlaten.
Er was een hele mooie wandeling, de Rob Roy Glacier Track maar dat kunnen mijn knietjes helaas niet aan.
Je moet dan eerst met de auto 8 km gravelroad met daarin geulen waar je niet overheen kan als het veel heeft geregend en dan 4 uur wandelen heen en terug met een groot hoogteverschil. Vraag me ook af of onze camper dat gered had.
Nu zijn we via een prachtige route, en een tussenstop in Cardrona met aan heel oud hotel en een distilleerderij naar Queenstown gereden.
De weg ging tot 1094 meter hoogte. De afdaling was een ware uitdaging.
De bergwand is heel steil met enorm veel haarspeldbochten. De Alpe d'Huez is er kinderspel bij.
Op de foto die ik van de tomtom heb gemaakt hadden we het merendeel van de afdaling al achter de rug.
We zitten nu op de stadscamping.
Het waait nog steeds vrij hard maar het is droog en de temperatuur is prima

• 06 Maart 2017 - 13:35

Nel:

Ja, ja, als de knietjes niet meer willen. Ach, je krijgt toch een hele mooie reis zo met de camper. Veel plezier, tot de volgende keer

• 06 Maart 2017 - 15:34

Ineke Dekker:

Gezellig in Queenstown, wij hebben heerlijke koffie gedronken met lekkere dingen erbij op het terras van de Patagonia Chocolate Bar bij de haven en 'savonds in een restaurant (wit gebouw) op de pier heerlijk gegeten!
    Veel plezier!