Takaka - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu Takaka - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

Takaka

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

26 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Takaka

Gisteren, de 25e, zijn we van Jacksons Holiday Park naar Carters Beach, vlakbij Westport gereden.
Dat was nog een stuk weg van de Arthurs Pass en daarna een werkelijk schitterende kustweg.
Het is dat je niet kan stoppen maar werkelijk elke bocht brengt nieuwe prachtige uitzichten.
Kustweg is relatief want je rijdt wel stukken direct langs de kust maar daarna is het weer hevig klimmen met zeer scherpe bochten en dan ben je zo weer op een paar honderd meter

De camping voor die nacht lag bijna aan het strand.
Na het eten zijn we de zonsondergang gaan bekijken. Hij zakte weg achter de bergen en de bewolking maar met een mooie weerschijn op de zee

Koken kan in de gemeenschappelijke ruimte die daar voor is.
Een aantal kookplaten, ruimte om dingen voor te bereiden en een ruimte waar je het op kan zitten eten.
Het is een gezellig geheel.

Vanochtend bijtijds vertrokken op weg naar het Abel Tasman park.
Het wordt bijna saai om te vertellen maar weer zo'n mooie tocht.

Het laatste stuk was over een afstand van 46 km 125 bochten en die waren njet bepaald kinderachtig.

We zitten weer op een mooie camping aan zee.
Morgen vertrekken we naar een plek onder aan net park.
Daarvandaan zijn de mogelijkheden groter om terrein te verkennen.

Als je 2, 3 hele dagen achter elkaar zou kunnen lopen is het een paradijsje.
Wij nemen met iets minder genoegen maar genieten er niet minder van.

• 26 Februari 2017 - 10:07

Nel:

Fantastisch, dat jullie er nog samen van kunnen genieten
    Al gewend aan de camper? Prachtige omgeving daar hè
    Je hebt nog een aantal weken, heerlijk

• 26 Februari 2017 - 10:37

Lida:

Vandaag heb ik eindelijk de tijd om alle reisverslagen te lezen. Fijn dat jullie zo genieten van jullie droomreis, maar dat kan ook bijna niet anders hè. Gelukkig heb je nog veel moois in het vooruitzicht.

• 26 Februari 2017 - 13:46

Ineke En Wim Dekker:

Na een heerlijke week te hebben gehad in de Franse sneeuw met mooi weer, zijn we, na het lezen van jullie leuke reisverhalen, weer helemaal op de hoogte van jullie belevenissen in Nieuw Zeeland. Geweldig hoor!
    Geniet maar lekker van al het moois dat nog komt!