In de regen in Tongariro National Park - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu In de regen in Tongariro National Park - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Rina Meijer - WaarBenJij.nu

In de regen in Tongariro National Park

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

16 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Gisteren, 15 februari, zijn van van Rotarua naar Whakapapa Village in het Tongariro National Park gereden.
Met een lekker zonnetje vertrokken we bijtijds uit ons motel om eerst naar
Wai-O-Tapu, thermal wonderpark te gaan.
Klokslag 10.15 uur spuit daar de geyser.
Het je reinste commercie. Zelfs tribunes hebben ze aangelegd. Per toeval is ooit dat de geyser door zeep gaat borrelen en spuiten. Dit bewerkstelliggen ze nu elke dag. Geef mij de echte spontane spuiter maar.
Daarna hebben we een wandeling van zo'n 5 kwartier gemaakt.
Het is toeristisch maar wel echte natuur en heel bijzonder.

Daarna zijn we in de auto gestapt en verder naar ons einddoel van die dag gereden. Weer een tocht met fantastisch mooie uitzichten.
We zitten in het Skotel, het hoogstgelegen hotel in Nieuw Zeeland naar hun eigen zeggen. Ik heb het niet gecontroleerd.
We hebben een piepklein kamertje waar de tassen net passen en we horen de buren praten. Maar.... wel een eigen douche en toilet en het is heel knus allemaal hout en een eigen terras met uitzicht op de besneeuwde berg.

We hebben nog een stuk gewandeld en hebben ons toen heerlijk laten verwennen in het restaurant. Er was een magnifieke zonsondergang.
Toen hadden we het gehaden zijn de luiken gaan sluiten.

Vanochtend, 16 februari, werden we wakkermet een zwaarbewolkte lucht.
Onze berg was niet te zien.
Toch hebben we na het ontbijt de wandelschoenen aangetrokken enzijn een track gaan lopen.
De tocht voerde naar een waterval. Het was gied te doen maar wel met veel hoogteverschil. Maar ja, we zijn dan ook in de bergen.
Pas het laatste stukje begon het te regenen.

Na de koffie was het weer droog en zij we in de auto gestapt.
De bedoeling was om met de stoeltjeslift naar boven te gaan en daar nog een track te lopen.
We kwamen echter in de wolken terecht en de stoeltjeslift was amper nog te zien.
Dus zijn we onverrichter zaken teruggekeerd.

We zitten nu heerlijk in bar. Frans zit te lezenen en ben aan het stoeien met het importeren van foto's en het blog bijwerken.

Morgen gaan we naar Taupo, de weersverwachting is erg slecht maar we gaan het zien. Kunnen daar toch niets aan veranderen.

• 16 Februari 2017 - 14:24

Ans:

Leuk om te lezen allemaal. Ik had wat in te halen...